Skip to content

Prada pasuje każdemu?

Marzec 27, 2013

A Therapy – świetny film reklamowy Polańskiego. Ale czy terapia w takim wydaniu rzeczywiście nam zagraża jak to sugeruje Stawiszyński w Potyczkach z Freudem?

Myślę, że w Polsce nie jest „tak” źle – jest źle, ale inaczej. Nie sądzę, by u nas akurat psychoanaliza cieszyła się największą popularnością wśród różnego typu terapii. Niewiele osób w Polsce ma i pieniądze i czas, by korzystać z tej najbardziej czasochłonnej formy terapii. Myślę, że Polacy częściej wybierają terapie krótkoterminowe, nastawione na rozwiązanie konkretnego problemu. I takie też częściej są oferowane. A „amerykańskie” tendencje do działania nastawionego na szybkość i sukces – niekoniecznie trwały – widzę raczej w rosnącej popularności coachingu w Polsce.

Podobnie jak Amerykanie chętnie korzystamy z usług dietetyka, trenera, kosmetyczki, ale psychoanalityka już nie. U nas psychoterapia wciąż kojarzona jest z osobistymi trudnościami i raczej ukrywana, a nie traktowana jako symbol prestiżu. Trudno byłoby obecnie znaleźć w Polsce nabywców na figurki Freuda jako Action Mana, choć obserwując popularność serialu telewizyjnego Bez tajemnic, kto wie, może i u nas się to zmieni.

Reklamy
Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: